Меморандум для божевільних, що вирішили під`єднати касовий апарат до комп`ютера.

  1. bullet5.gif (101 bytes) Не тіште себе надією, що у Вас все одразу і швидко получиться.
  2. bullet5.gif (101 bytes) Не тіште себе надією, що все закінчилось, коли зв`язок з касовим апаратом (КА) відбувся. Всі проблеми ще попереду.
  3. bullet5.gif (101 bytes) Не думайте, що КА і Windows - це сумісні речі. Брехня! Це спроба схрестити їжака і вужа.
  4. bullet5.gif (101 bytes) Не тіште себе надією, що в природі на Вас чекають готові рішення.
  5. bullet5.gif (101 bytes) Тільки невігласи думають, що On-Line кращий за Off-Line. По перше - це дорого, бо треба мати окремий касовий сервер, а також треба тримати кваліфікованого чергового-програміста. А по друге, в якості тесту для себе, спробуйте спочатку розв`язати простеньку задачку. Що будуть робити продавці, коли:
  • пропаде зв`язок із сервером (наприклад, баба Іра шваброю порвала лінію)?
  • якщо програма касового сервера збрехала і був "пробитий" не той товар?
  • якщо сам продавець продав не те (або покупець відмовився від покупки), а чек вже закритий?
  • ......

    Якщо ж відповіді на ці запитання у Вас  є, то Ви або сміливий  і божевільний початківець, або людина з солідним практичним досвідом, якій цей документ і не призначений.

    А тепер декілька порад.


Для тих, у кого касовий апарат мовчить, як риба.

Перевірте :

  • чи працює сам порт в комп`ютері?
  • чи збігається номер порту, до якого приєднаний касовий апарат з портом, з яким працює програма?
  • чи переведений сам КА в необхідний режим?
  • чи запрограмовані налаштування самого КА до відповідної роботи з комп`ютером?
  • чи випадково не стоїть на Вашому комп`ютері ОС Windows NT або Windows 2000 або Windows XP? (якщо так, то "сушіть весла", панове).

Якщо таки зв`язок відбувся, але він є нестабільним,


- то це нормально!
   
    Можна сміливо припустити, що відбулась спроба поєднати синхронний пристрій - касовий апарат з багатозадачною ОС, що від природи призначена для роботи з буферізованою (асинхронною) периферією, а не з касовими апаратами - типовими синхронними пристроями.
    Ви одержали справедливу плату за халяву - можливість запустити одразу купу задач - Quake, Office, Media Player, "Товарний облік" тощо на одному комп`ютері. Колись кожна із цих задач невчасно "відгризе" свій часовий квант ресурсів, комп`ютер на міть запізниться з відповіддю до КА - і гаплик! Зв`язок зірвався!
    До речі, ще одну свиню можна одержати від комп`ютерної мережі. Вона взагалі не панькається і, коли їй треба, то нахабно розштовхує всі інші задачі Windows в тому числі і роботу драйвера касового апарату.

Отже, якщо все описане подолано,

і у Вас КА запрацював стабільно, то приміть поздоровлення - Ви подолали перший тільки перший етап!

    А тепер наступив другий. І він є більш важкий, ніж перший. Як організувати правильний товарний облік на простенькому логічному ланцюжку "одержання товару" - "касовий апарат" - "продаж" ("списання") - "повернення" і ... що робити з безліччю різноманітних нестандартних ситуацій?

    Але то є окрема тема...